miércoles, 20 de mayo de 2009

Després a classe...

Amb tot aquest enrenou de les manifestacions en contra del Pla Bolonya, se'ns van paralitzar una mica les classes amb xerrades de classe en les que intercanviavem opinions sobre el Pla Bolonya. Després d'això, hem fet grups per buscar informació sobre el Pla Bolonya que s'implantarà a Pedagogia l'any que ve i el Pla Bolonya en general. Per poder realitzar correctament la recollida d'informació cada grup s'encarregava d'un tema:
-Grup 1: Planificació dels estudis. Inclou competències generals i estructura del títol (assignatures obligatòries i optatives, pràctiques, treball final de grau).
-Grup 2: Transició i reconeixement. Inclou pla d’adaptació. Harmonització del títol i reconeixement a Europa, canvis d’universitat a mig títol...
-Grup 3: Finançament universitat. Inclou context econòmic, beques.
-Grup 4: Professorat. Inclou preparació i adaptació a Bolonya, dedicació professorat. Recerca.
-Grup 5: Metodologies aula. Inclou sistema d’accés, compatibilitat feina-estudis. Perfil dels estudiants. Capacitats necessàries.
-Grup 6: Organització universitat. Òrgans de govern. Organització i representació estudiants. Canals de participació. Mecanismes per incidir en el canvi de la institució.
-Grup 7: Avaluació. Inclou avaluació dels aprenentatges i del rendiment (incloses les pràctiques i treball final de grau). També inclou avaluació del professorat i del sistema en general.
També s'ha creat un grup 8 per fer d'observadors un a cada grup i poder observar la metodologia que han seguit els grups anteriors per la recerca d'informació, la divisió de tasques entre ells, etc.
Així doncs, després de la recerca d'informació hem seguit amb fer una metodologia de grups creuats per compartir la informació amb els altres grups i així tots tenir la mateixa informació. En aquests grups creuats també s'ha pogut debatre o fer preguntes sobre els temes que cadascú exposava per després poder afegir o no, segons la rellevancia, en el tema del grup en qüestió.
Tot seguit, en haver acabat de fer les presentacions en els grups creuats, cada grup ha fet un petit Power Point del seu tema per poder explicar-ho després a classe amb l'alumnat de l'assignatura i el professor.
En la meva opinió, crec que aquesta tasca del Pla Bolonya ens ha servit a tots per conèixer més detalladament tot el que aquest pla comporta tant positivament com negativament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario